HomeAlimentatieCalorii kiwi, valori nutritionale si beneficii

Calorii kiwi, valori nutritionale si beneficii

Calorii kiwi, valori nutritionale si beneficii? Haideti sa descoperim mai multe despre acest fruct!

Kiwi este un fruct cu un gust acru si racoritor, bogat in vitamina C si saruri minerale. Are pulpa verde sau galbena. Kiwi este originar din Orient, dar de ani de zile este cultivat si in diferite zone ale lumii.

Consumul de kiwi este recomandat mai presus de toate pentru a integra vitamina C si potasiul in dieta,dar si pentru a ajuta functiile intestinale, datorita prezentei fibrelor.

Recolta kiwi are loc intre octombrie si noiembrie, dar datorita metodelor moderne de cultivare si conservare putem gasi kiwi de vanzare pe tot parcursul anului. Aceste fructe se folosesc in special la prepararea de: salata de fructe Macedonia , placinte cu fructe si smoothie.

Calorii kiwi, valori nutritionale si beneficii

Calorii kiwi

Kiwi este un fruct care are putine calorii, de fapt 100 de grame de kiwi proaspat are doar 44 de calorii. Cei care urmeaza o dieta cu restrictii calorice vor putea lua in considerare acest luctru pentru a reglementa consumul de fructe proaspete.

Valori nutritionale kiwi

Kiwi este un fruct compus in mare parte din apa care aduce corpului nostru fibre si vitamine. Are un continut scazut de grasimi deoarece contine numai 0,6 grame la 100 de grame si, la fel ca toate alimentele de origine vegetala, kiwi-ul nu contine colesterol.

In plus, 100 de grame de kiwi contin 9 grame de zaharuri solubile si 2,2 grame de fibre alimentare, dintre care fibre solubile si insolubile. Kiwi este un fruct bogat in potasiu: contine 400 mg pe 100 de grame.

Nu subestimam continutul de saruri minerale ale kiwi-ului. De fapt, 100 de grame de kiwi dau corpului nostru 25 mg de calciu, 70 mg de fosfor, 0,5 mg de fier si 12 mg de magneziu.

Stiati ca portocalele contin mai putina vitamina C decat kiwi-urile?

Consumul de kiwi este recomandat mai ales pentru continutul sau de vitamina C. 100 de grame de kiwi contin, de fapt, 85 mg de vitamina C, comparativ cu 100 de grame de portocale care contin doar 50 mg de vitamina C.

Beneficii kiwi

Daca alimentatia dvs. este destul de slaba in fructe, puteti sa adaugati cu usurinta kiwi la micul dejun sau pur si simplu ca o gustare in timpul zilei. In acest fel va veti reincarca in mod natural vitaminele si sarurile minerale.

Bogat in vitamina C, kiwi este un fruct util pentru a ne intari sistemul imunitar si pentru a ne proteja de raceala si gripa.

Stiati ca este suficient sa mancati 2 kiwi pe zi pentru a va imbunatati starea de spirit?

Potrivit unor cercetatori din Noua Zeelanda, continutul optim de vitamina C in kiwi poate imbunatati starea de spirit si nivelul de energie. Studiul a confirmat, de asemenea, ca o dieta bogata in fructe si legume garanteaza beneficii mari pentru sanatatea noastra. Kiwi este un panaceu pentru bunastarea psihofizica. Alte surse de vitamina C sunt citricele, ardeii si morcovii.

Kiwi contine si alte substante importante pentru a proteja sanatatea noastra, nu doar vitamine si saruri minerale. In special, kiwi este considerat o mina de antioxidanti utili impotriva imbatranirii. Potrivit expertilor care au efectuat un studiu privind kiwi-ul si proprietatile antioxidante, calitatea gold contine o rata mai mare de polifenoli decat comunul kiwi verde.

Potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Tokyo, care au efectuat studiul, acest fruct contine o cantitate atat de ridicata de antioxidanti incat bate chiar si citricele, cum ar fi portocalele, grapefruitul si mandarinele. Deci, daca doriti sa va imbogatiti dieta cu vitamina C si antioxidanti, nu uitati de kiwi. Acesta are un gust mult mai dulce si mai placut atunci cand este atat de moale incat puteti lua pulpa cu o lingurita.

 

Cititi si: Calorii banane, valori nutritionale si beneficii.

Sursa imagine: Pixabay

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -
top-shop.ro

Most Popular

Recent Comments